Fouad: een facultair proefkonijn

/

In mijn vorige blogbericht bood ik een inhoudsanalyse van een artikel dat dr. Benno Bonke in 2017 samen met een oud-collega heeft gepubliceerd in het artsentijdschrift Medisch Contact. Hij wilde een lijn uitzetten voor de ontwikkeling van de Nederlandse opleidingen Geneeskunde, in de richting van het Britse opleidingsmodel. Ik zal nu onderzoeken in hoeverre zijn voorstellen geïmplementeerd zijn door de Rotterdamse faculteit Geneeskunde, waar hij veertig jaar lang (tot 2015) gewerkt heeft. In een slotbeschouwing (IX) bekijk ik in hoeverre mijn bevindingen relevant zijn voor het straf­proces tegen de Rotterdamse geneeskundestudent Fouad L., de hoofdpersoon van het moorddrama op 28 september 2023.
Lees verder … (PDF)

Wil je reageren op dit blogbericht? Schrijf dan een reactie op je eigen site en stuur een trackback naar https://onderwijsethiek.nl/onderwijs/fouad-een-facultair-proefkonijn/trackback/ of stuur je reactie per e-mail en vermeld daarbij de permalink van ons bericht (HTML-codes zijn toegestaan).

Eén reactie op “Fouad: een facultair proefkonijn”

  1. Dit is het nieuwste blogbericht van de 21 blogberichten die tot nu toe over de zaak Fouad L. verschenen zijn op Onderwijsethiek.nl.